K som i "kalenderhalvår".

Klockan 15.02, torsdag eftermiddag, vaknar K med ett ryck. Rummet och sängen är fortfarande svala, men K får ändå en känsla av att solen nog står högt på himlen. I ansiktet sitter kudden och lakanen kvar. K har sovit färdigt men är ändå trött. Det är nämligen ännu en dag till en natt där K har jobbat med dessa förbannade tidningar som just nu är grunden till K's enda inkomst. Det var verkligen dags att få sova ut ordentligt, det var år och dar sedan, tänker K.

På nedre våningen sitter S och fipplar med datorn som vanligt. K går in till henne och de ger varandra en snabb puss. S berättar att hon varit hos E och solat, plockat bär och lite annat. Sedan tycker S att K ska blogga lite innan hon ska få skjuts till M. K gör som hon föreslagit, men vet inte riktigt vad han skall skriva om. Igår övade han lite golf på driving-rangen och på kvällen, i mörkret, gick han åtta hål på Rosenkällas korthålsbana. Med bara en pitchingwedge, ändå gick det helt ok. Par 3 på alla hålen, bogey i snitt. Puttningen var naturligtvis svårast, även om det också var lite lurigt att veta var bollen befann sig emellanåt. K är mycket sugen på att spela lite golf även idag, och så kommer det nog att bli. O ringde nämligen och förklarade att den planerade TV-spelskvällen skulle bli uppskjuten. Detta tillsammans med att S är på bio med M ger K en kväll på egen hand. Som gjort för golf!

Sedan, förhoppningsvis, kan K ägna lite tid åt att jobba med blåsarrangemang till skivan. Det har legat och gnagt länge utan att bli av, en det är egentligen det enda stora som ska göras innan mixningsfasen. K längtar efter den färdiga produkten. Men den dröjer nog en stund.

K har inte bråttom.



//Kazika

Ännu en vilsen turist i bloggdjungeln.

Jaha.
Det borde man ju ha kunnat räkna ut med arslet och en krita att jag skulle hamna här. Varför? Ingen aning, men jag antar att jag är den typen som dras till internetcommunities och liknande. Och nu ska jag alltså blogga.

Förhoppningsvis kommer jag bara att skriva när jag faktiskt har något att säga, även om jag misstänker att det emellanåt kommer att urarta och bli mest ploj...jag känner mig själv.

Vad ska man skriva om då? Det är inte så himla lätt att bli av med bloggoskulden faktiskt. Vad skriver andra om?

"Idag har jag knåjprat och gyskruperat hela förmiddagen. Sedan var jag på god väg att börja lodurra när Krang kom förbi och ville bjuda med mig på ogneluff. Det hela var väldigt trevligt och lyckat, även om jag kan tycka att wuskrådlarna är lite äckliga..."

Något i den stilen kanske?
Men det får bli imorgon i så fall. Nu ska jag sova.

Godnatt!

//Kazika

RSS 2.0