Long time, no see, many CD

Oj oj.

Jag är nog en upptagen man. Detta tror jag eftersom jag inte ägnat många minuter åt den här bloggen sedan jag startade den. Det är så mycket annat som stjäl min energi och min tid. Skolan till exempel. Och Sara (som just nu pockar på uppmärksamhet och gör det svårt för mig att skriva...Sluta!). Och musiken.

Min musikkonsumtion har blivit något i hästväg. Från att ha varit en helt vanlig knodd med gräsfläckar på byxorna, fjunig moppemustasch och lagom många lagom bra skivor i samlingen har jag utvecklats till något av en musicoholic, med stört många bra skivor (och några dåliga...) i den växande samlingen men fortfarande med fjunig moppemustasch. Den här månaden har jag spenderat ungefär 1200 kronor på bara skivor. Det är lite för mycket anser även jag. Men för de här pengarna har jag fått drygt 30(!) album. Jag köper det mesta på rea eller begagnat vilket gör att valutan blir stor för pengarna. Favoritaffären är RECORD HUNTER vid St. Eriksplan som har ett enormt utbud av både nya och begagnade skivor i de flesta genrer du kan tänka dig. Priserna är föhållandevis låga och dessutom har studenter 10% rabatt på allt.

Här följer några exempel på skivor jag köpt sedan förra lönen:

- Magnus Carlsson "Allt är bara du, du, du"
- Justice "Cross"
- Damien Rice "o"
- Shout out louds "Our ill wills"
- Detektivbyrån "Wermland"
- Joel Alme "A master of ceremonies"
- Mar "The Sound"
- Radiohead "In rainbows"
- Broder Daniel "No time for us"
- Titiyo "Come along"

m.m, m.m, m.m, ...

Detektivbyrån kan jag varmt rekommendera för den som vill ha en speciell musikupplevelse. Bandet blandar friskt glockenspiel, dragspel, mellotron och olika rytminstrument och skapar något som liknar folkmusik blandat med snäll electronica och som skulle kunna vara filmmusik till "Amèlie från Montmartre" vilken dag som helst. Helt enkelt jävligt bra, även om 14 låtar i sträck kanske är lite i mesta laget...

Nog bloggat för den här gången. Nu ska jag diska!



//Kazika

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh jo vääldigt många skivor.. vi får flytta snart. Behöver ett cd-skive-rum.



Jag bor i en musikaffär.



Älskar dig min audiofil!



/Grisen

2008-09-26 @ 16:36:19
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: Sara

Skidor? Du får inte åka utan mig..

2008-10-02 @ 16:12:58
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: Sara

mer blogg!

2008-11-05 @ 09:43:44
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0